top of page

KÖPVILLKOR

BESTÄLLNING & LEVERANS

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Så snart vi har packat och skickat din order får du ett mail med spårningslänk. Paketet aviseras av Postnord via sms när det kommit fram till utlämningsstället. Av olika anledningar kan sms:et ibland inte komma fram, t.ex om du har råkat ange fel mobiltelefonnummer. Därför är det viktigt att du har koll på ditt paket. Du kan hämta ut ditt paket med kolli-id:et i spårningslänken. 

Fraktavgift 49 kr. Fraktfritt över 1000 kr.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post info@fiora.se

Våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), vänligen kontakta oss på e-postadress: info@fiora.se

ÅNGERRÄTT, RETUR & REKLAMATION

Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@fiora.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.

Ångerrätten gäller INTE för produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och där förseglingen har brutits av dig. Eftersom våra produkter är hudvårdsprodukter förlorar du därför din ångerrätt om du öppnar förpackningen eller använder produkten.

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@fiora.se

där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

PRISER & BETALNING

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betala med Swish eller kort.

DISCLAIMER

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock alltid att på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

bottom of page